• .

Ranking Web de Repositorios

22/07/14

RODERIC en el Ranking Web de Repositorios

S'ha publicat la 14ª edició del Rànquing Web de Repositoris i que apareix cada sis mesos a la fi de Gener i de Juliol. El "Ranking Web de Repositorios del Mundo" és una iniciativa del Laboratorio de Cibermetría, que pertany al CSIC, el major centre nacional de recerca d'Espanya. L'objectiu d'aquest rànquing és el de recolzar les iniciatives "Open Access", i per tant l'accés gratuït a les publicacions científiques en format electrònic i a un altre tipus de materials de caracter acadèmic. Els indicadors web utilitzats en aquest rànquing mesuren la visibilitat i impacte dels repositoris científics. En aquesta edició, el repositori institucional de la Universitat de València, RODERIC, ha pujat 126 posicions a nivell mundial i 48 posicions a nivell europeu respecte a l'última edició. A Espanya, RODERIC ha pujat 8 posicions ocupant el número 17 de 56 repositoris nacionals. Des de l'administració de RODERIC volem agrair la col•laboració de tots els investigadors i companys que fan possible que aquests resultats milloren any rere any.

Valencia plano general

03/07/14

Fons cartogràfics a RODERIC

La Biblioteca Històrica i la Cartoteca de la UV compten amb una col·lecció de cartografia de la que les peces més antigues daten de la fi de l’Edat Mitjana. Al manuscrit amb la Cosmografia de Ptolemeu (ca. 1460-1470), s’hi han afegit a RODERIC dues col·leccions de mapes procedents de la Cartoteca: Mapes, amb plànols urbans, mapes militars, atles, cartes nàutiques, etc., referits al territori valencià des del S.XVIII, i Mapes de la Guerra Civil, on, de la important col•lecció de 247 mapes de diverses escales editats por tots dos bàndols durant la Guerra Civil Espanyola, hom ha seleccionat els més de 80 fulls que abracen la província de Castelló i nord de València, a més d’altres punts de la geografia valenciana. En molts casos aquests mapes són els primers aixecaments topogràfics moderns d’aquestes zones, per la qual cosa constitueixen un valuós document per a l’estudi de l’evolució del territori valencià.

27/06/14

Horari d'estiu

En el mes de juliol estaran obertes totes les biblioteques. Durant tot el mes d'agost romandran obertes la Biblioteca de Ciències Socials (Campus Tarongers), la sala d’estudi Thesaurus (edifici La Nau) i la Biblioteca Històrica. La resta de biblioteques obriran el dia 1 d'agost i a partir del 25 d’agost.

25/06/14

Préstec d'estiu

Els préstecs que es realitzen a partir del 7 de juliol no caldrà tornar-los abans de setembre. Es podran renovar si compleixen les condicions establertes en la normativa de préstec.

15/05/14

Horari especial Campus Ontinyent

La sala d'estudi a l'Extensió de la Facultat de Magisteri (Campus Ontinyent) estarà oberta del 16 de maig fins a l'11 de juliol, de dilluns a divendres de 8:00 a 24:00 h i dissabtes i diumenges de 10:00 a 20:00 h. Aquesta sala d'estudi està situada a l'edifici Lluís Vives, a l'avinguda Comte Torrefiel.

12/05/14

Més de 10.000 documents d'investigació

Hem sobrepassat ja els deu mil documents de recerca en RODERIC. Aquests documents procedeixen dels dipòsits directes per part dels investigadors a través de la pàgina del nostre repositori, de les càrregues de les revistes editades en la Universitat de València i dels articles de recerca procedents de GREC. Gràcies a la nova funcionalitat de GREC, que permet adjuntar el PDF dels articles de revista en el currículum, el nombre de documents dipositats en RODERIC a través d'aquesta via és ja superior al miler. Tots aquests documents són inditzats per Google Scholar entre altres motors de cerca, i se pot obtenir dades del seu ús (consultes/descàrregues). La distribució dels resultats de la recerca a través de RODERIC contribuirà de forma important a augmentar la visibilitat i l'impacte de la recerca produïda en la Universitat de València. Si desitja més informació, pot posar-se en contacte amb nosaltres en l'adreça roderic@uv.es o al telèfon 9639 83359.

Sel·lecció de llibres-e de Sciencedirect

11/02/14

Participa en la sel·lecció de llibres-e

Durant l'any 2014 tindrem en proves una col·lecció de llibres electrònics de Sciencedirect. A final d'any seleccionarem una part d'ells per a la seua compra tenint en compte els vostres suggeriments. Envia'ns la teua selecció a revistas@uv.es o mitjançant el formulari de recursos en prova.