• .
Cursos en linea

Oberta la matrícula del cursos en línia per al curs 2016-2017: AprènCI2 i AprènTFG

03/08/16

El Servei de Biblioteques i Documentació i el Servei d’Informàtica imparteixen la 3a edició del curs “Aprèn a fer els teus treballs de classe: busca i utilitza la informació correctament” (APRÈNCI2), recomanat per a alumnes de 1r i 2n de grau. A més aquest curs acadèmic oferim la 2a edició del curs en línia “Aprèn a fer el treball fi de grau: fonts i organització de la informació” (APRÈNTFG), dirigit principalment a estudiants de 3r i 4t de grau. Aquests cursos tenen un reconeixement d’1,5 crèdits ECTS per a estudiant de grau de 30 titulacions de la Universitat de Valencia i 3 crèdits de lliure elecció per a estudiants de les titulacions a extingir.

Biblioteca d'Educacio

Biblioteca d'Educació tancada

26/07/16

El divendres 29 de juliol la Biblioteca d'Educació (Campus de Tarongers) tancarà a les 14 hores per desinsectació. Disculpeu les molèsties

Préstec especial d'estiu

30/06/16

A partir del divendres 1 de juliol s'iniciarà en les biblioteques el préstec especial d'estiu i la devolució s'haurà d'efectuar entre l'1 i el 12 de setembre. Tots els documents objecte de préstec podran ser renovats, sempre que no hagen estat sol·licitats prèviament per un altre usuari.

Servei suport a la investigació

Anàlisi del servei de suport a la investigació en les biblioteques

13/06/16

A les biblioteques de la Universitat de València treballem per millorar i ampliar els nostres serveis de suport als investigadors i investigadores. Els podem ajudar a cercar informació científica, difondre els treballs de recerca i augmentar la visibilitat com a autors. I també en l'avaluació de les publicacions i altres aspectes de l'activitat investigadora. Us agrairíem de respondre a algunes preguntes breus que ens ajudaran a conèixer la manera de millorar aquests serveis i altres. Només us ocuparà uns quants minuts. L’enquesta estarà disponible des del 13 de juny fins al 30 de setembre de 2016.

Exposició en la Biblioteca Històrica "Sor Isabel de Villena" (1430-1490). La primera escriptora en valencià"

08/06/16

Inaugurada l'exposició "Sor Isabel de Villena (1430-1490). La primera escriptora en valencià" en la sala Duc de Calàbria de la Biblioteca Històrica del Centre Cultural La Nau. Del 8 de juny al 29 de juliol de 2016. Entrada lliure: dijous, de 10:00 a 14:00 hores i de 16:00 a 20:00 hores. Visites de grup: dimarts a divendres. Reserves: visites.guiades@uv.es. Tancat caps de setmana i festius

Biblioteca d'Humanitats

La Biblioteca d'Humanitats tancará per se col·legi electoral

27/05/16

Amb motiu de les eleccions generals del 26 de juny, la biblioteca d’Humanitats “Joan Reglà” ha de modificar el seu horari. El dissabte 25 de juny la biblioteca obrirà fins a les 14.00 h i tancarà fins al dilluns 27 de juny a les 8.15 h. En canvi, s’obrirà l’aulari I com a sala d’estudi, amb l’horari següent: dissabte 25 de juny de 13.45 a 22.00 h i diumenge 26 de juny de 9.00 a 22.00 h.

Diario de Valencia

Diario de Valencia, nova incorporació a RODERIC

16/05/16

Hem incorporat al repositori la digitalització de tots els números del “Diario de Valencia” existents al nostre fons, des del Juliol de 1790 fins al Desembre de 1834. Es tracta del primer periòdic de la ciutat de València, fundat per Josep de la Croix i Pasqual Marín a 1790. Va ser imprés a l’impremta de José Estevan y Cervera fins el 29 d’agost de 1790, data en la que començà a treballar l’impremta del Diario, que subsistí fins 1812, canviant vàries vegades d’impremta. L’acollida va ser molt favorable, a banda dels exemplars despatxats a l’impremta o venuts pels cecs als carrers, comptava amb 375 subscriptors a la ciutat de València, 34 d’altres poblacions valencianes, 16 a Madrid, 14 a la resta de l’Estat i 1 a Orà. A la seua etapa inicial van col·laborar en la redacció, entre altres erudits valencians, l’advocat i poeta Joaquín Fusell y Gil, catedràtic d’àrab i bibliotecari de la Universitat, el qual havia contribuït força en la fundació del periòdic; Francisco Bahmonde Sessé, poeta i acadèmic de Sant Carles de València; el notari José Mariano Ortiz, coneixedor de la historia i arqueologia valenciana o el matemàtic Antonio Rosell Viciano. El diari incloïa notícies d’interés local i general, exposant normes ètiques o morals per a fomentar la convivencia ciutadana dins l’esperit de l’època i tractant d’adoctrinar amb principis de govern i màximes de política general. Però, sobre tot, estimulà els estudis relacionats amb el passat històric de València. Les pàgines del periòdic van estar obertes des de l’inici a les cartes dels lectors.