Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Premsa

Clodoaldo Roldán, Departament de Física Aplicada i Electromagnetisme de la Universitat de València

Actualment, l'estudi i caracterització d'objectes arqueològics i obres d'art comprèn un ampli conjunt de disciplines i integra equips multidisciplinaris d'arqueòlegs, historiadors, físics, químics, etc., que apliquen el mètode científic a un objectiu comú: l'estudi dels materials emprats en la confecció de béns culturals. L'objectiu de la conferència és mostrar, mitjançant exemples, les potencialitats de la fluorescència de raigs X (XRF) com a tècnica analítica no destructiva aplicada a l’estudi del patrimoni històric i cultural. La conferència està estructurada en dues parts.

La primera consta d'una breu introducció tècnica amb la descripció dels principis físics i instrumentació en què es basa la tècnica. En la segona part es presenten exemples d'aplicacions a l'estudi i caracterització de diverses manifestacions artístiques en l'àmbit de la pintura rupestre, pintura mural, retaules, pintura sobre llenç, pigments ceràmics, vidre, aliatges metàl·lics, papers i tintes.

Breu Curriculum

Soc Professor Titular en el Departament de Física Aplicada i Electomagnetisme de la Universtitat de València i estic adscrit a l’Institut de Ciència dels Materials de la Universitat de València (ICMUV). Impartisc docència en assignatures de Física en diferents graus de la UV: Física, Química, Enginyeria Química, Enginyeria Telemàtica, Enginyeria Electrònica i Industrial, Biologia y Medicina. Així mateix soc professor en assignatures relacionades amb tècniques analítiques aplicades a la caracterització del patrimoni cultural material del Màster en Arqueologia i del Màster en Patrimoni Cultural, els dos en la UV. He desenvolupat línies d’investigació relacionades amb tècniques nuclears i simulacions Monte-Carlo aplicades a la caracterització de fonts radioactives, a l’estudi d’activació protònica de materials per a detectors espacials i la mesura de radioactivitat ambiental. Actualment soc el director tècnic del Laboratori de Radioactivitat Ambiental de la Universitat de València (LARAM).

Webs associades:

www.icmuv.es

Inicio       Ministerio de Industría, Economía y Competitividad

Estimulant les vocacions científiques és un projecte de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València, que compta amb el finançament de la Fundación Española de Ciencia y Tecnologia i el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Sol·licitut de conferència al centre

Solicite per al meu centre aquesta conferència

Nom del centre:

Municipi:

Província:

Persona de contacte:

Telèfon de contacte:

Periode preferent d'impartició de la conferència;

Correu electrònic:

Autoritze a rebre informació de la Càtedra de Divulgació de la Ciència   NO

Dret a la informació en la recollida de les dades

Les dades personals subministrades s'incorporaran al Fitxer de la Càtedra de Divulgació de la Ciència sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament podran exercir-se davant la Càtedra de Divulgació de la Ciència (C/ Serpis, nº 29. 46022 València). La informació obtinguda serà processada per a la difusió de les activitats que realitza la Càtedra, la divulgació social de la investigació de la Universitat de València i dels avanços de la ciència i la tecnologia i del pensament científic (art. 5 L.O. 15/1999).