Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Premsa

Màrius Fuentes. Departament de Biologia Cel·lular i Parasitologia de la Universitat de València.

Gairebé tots els aliments que habitualment mengem són potencials vehicles de paràsits, i n’hi ha que tenen un fort component patològic per a l’espècie humana. Aquests paràsits són difícilment visibles sense la utilització de tècniques d’inspecció específiques i especialitzades, sobretot com a conseqüència de la seua diminuta mida. Es tracta d’essers que pertanyen a diferents grups zoològics –protozous, helmints i artròpodes- i que utilitzen estratègies biològiques ben variades per arribar als aliments. La seua presència als aliments pot ser conseqüència d’una contaminació, habitualment d’origen fecal, mentre que n’hi ha també que són paràsits típics dels animals que en forma d’aliment són part de la nostra dieta. Aquests paràsits, la seua forma de transmissió a través dels aliments i les mesures profilàctiques essencials són tan importants com desconegudes pels consumidors.

Breu Curriculum

Màrius Fuentes és llicenciat i doctor en Farmàcia per la Universitat de València (UV), 1986 i 1992. Professor associat (1992-2000) i professor titular (des de 2000) de Parasitologia de la UV. Ha publicat més de 80 articles en revistes i llibres de l’especialitat i ha participat en més de 50 congressos. - Càrrecs acadèmics a la UV: 1) Director del Servei de Prevenció i Medi Ambient des d’octubre 2006. 2) Membre de l’equip deganal de la Facultat de Farmàcia de 1999 a 2006. Investigador en 25 projectes R+D. Estades d’investigació a Europa, Amèrica i Àsia. Línies d’investigació:

1) Transmissió alimentària de paràsits humans.

2) Aplicació de sistemes d’informació geogràfica (SIG) a l’epidemiologia de malalties parasitàries.

3) Ecologia de paràsits en condicions d’insularitat i processos de regeneració postincendi i altres desastres naturals.

4) Canvi climàtic i reintroducció de la malària a Espanya.

Idees clau La transmissió alimentària de paràsits és bastant desconeguda per la població en general, llevat del cas dels anisakis que recentment ha estat molt publicitat. Malauradament no hi ha material didàctic de qualitat, o és molt escàs, a l’abast del professorat.

Inicio       Ministerio de Industría, Economía y Competitividad

Estimulant les vocacions científiques és un projecte de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València, que compta amb el finançament de la Fundación Española de Ciencia y Tecnologia i el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Sol·licitut de conferència al centre

Solicite per al meu centre aquesta conferència

Nom del centre:

Municipi:

Província:

Persona de contacte:

Telèfon de contacte:

Periode preferent d'impartició de la conferència;

Correu electrònic:

Autoritze a rebre informació de la Càtedra de Divulgació de la Ciència   NO

Dret a la informació en la recollida de les dades

Les dades personals subministrades s'incorporaran al Fitxer de la Càtedra de Divulgació de la Ciència sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament podran exercir-se davant la Càtedra de Divulgació de la Ciència (C/ Serpis, nº 29. 46022 València). La informació obtinguda serà processada per a la difusió de les activitats que realitza la Càtedra, la divulgació social de la investigació de la Universitat de València i dels avanços de la ciència i la tecnologia i del pensament científic (art. 5 L.O. 15/1999).