El Claustre aprova la gestió de 2019

  • Gabinet de la Rectora
  • 17 de juliol de 2020
 

El Claustre, màxim òrgan de representació de la comunitat universitària, s’ha reunit aquest divendres 17 de juliol en sessió ordinària seguint una modalitat híbrida. En aquesta reunió ha aprovat l’informe de gestió de la Universitat corresponent a l’any 2019, i també les línies pressupostàries per a 2021. En el seu informe la rectora ha presentat els resultats de les enquestes d’avaluació a l’estudiantat i les qualificacions mitjanes del segon quadrimestre.

Atenent a les condicions de seguretat en l’escenari de la nova normalitat derivada de la COVID-19, el Claustre de la Universitat  de València s’ha reunit, en sessió ordinària, aquest divendres 17 de juliol, en una modalitat híbrida que ha combinat la presencialitat, prèvia acreditació anticipada i confirmada, i el seguiment de la sessió a través de videoconferència.

Una reunió Claustre en les condicions de la nova normalitat

Així ho va acordar la mesa del Claustre el passat 29 de juny. Va decidir, també, que la reunió presencial tingués lloc a l’Aula Magna de la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat, per les seues majors dimensions.

Per tal de combinar la presencialitat amb la participació per videoconferència, l’equip del Taller d’Audiovisuals (TAU) de la Universitat ha realitzat el senyal de vídeo i l’ha integrat en la reunió del Claustre per videoconferència, projectant també a l’Aula Magna les intervencions de les i els membres del màxim òrgan de govern de la Universitat que han participat des dels seus domicilis.

També, com és habitual en els darrers anys, UVcomunicació ha emès la sessió íntegra del Claustre, en obert, a través de la web de la Universitat, permetent visualitzar tant les intervencions que han tingut lloc presencialment com les que s’han realitzat per videoconferència.

Informe de la rectora: balanç de l’estat d’alarma

En el seu informe al Claustre, la rectora de la Universitat de Valènca, Maria Vicenta Mestre, ha destacat la situació viscuda als darrers mesos des de la declaració de l’estat d’alarma, així com de les previsions de futur en aquest context excepcional de crisi sanitària, agraint els esforços de totes les persones de la comunitat universitària.

D’aquesta manera, ha informat de la realització d’una mitjana de 2.236 videoconferències diàries que ha fet servir el professorat en la docència en línia, així com la publicació de 23.900 vídeos en AulaVirtualUV, que ha rebut unes 20.000 connexions diàries.

La rectora ha informat també de la realització de més de 158.000 qüestionaris d’avaluació, vora 87.000 tasques, en els exàmens del segon quadrimestre, i 60.169 qüestionaris d’exàmens, i vora 36.000 tasques en les segones convocatòries.

Els resultats de l’avaluació han estat molt positius. Així, la rectora ha informat que s’ha incrementat, respecte del curs passat, la xifra de presentats als exàmens, amb un 91,8% del total de matrícula, i el rendiment s’ha incrementat en 5,5 punts percentuals, arribant al 85,9%, amb una taxa d’èxit del 93,5%, 3,7 punts percentuals superior a les dades del quadrimestre passat.

La nota mitjana d’aquest quadrimestre ha estat un 7,32 sobre 10, front al 6,81 del mateix quadrimestre de l’any passat.

La rectora també ha donat informació sobre les mesures aplicades: no cancel·lació de matrícula per impagament de rebut en aquest període, convocatòria d’ajudes a l’estudi, adaptació de matrícula al proper curs dels TFGs i TFMs, així com la convocatòria de quatre fases d’ajudes TIC amb recursos propis de la Universitat, que ha atès totes les peticions, de 308 persones, d’equipament, cedint a estudiants un total de 112 connexions a Internet, 112 ordinadors portàtils i 84 dispositius connectats a Internet.

“En tot moment hem tractat de mantenir un treball col·laboratiu, des del diàleg amb la representació de treballadors i treballadores, d’estudiantes i estudiants, Comitè de Prevenció i Comitè d’Emergències,  i amb un treball colze a colze, amb administradores i administradors de centres, amb caps de servei i amb deganes i deganes”, ha indicat la rectora en relació a la gestió universitària en aquest temps excepcional.

Els resultats de l’avaluació dels estudiants ha estat positiva, a partir de les enquestes que cada any es realitzen, obtenint-se xifres semblants a altres anys, amb una valoració de 4 sobre 5 punts.

La conclusió és que la COVID-19 no ha afectat negativament a l’avaluació del quadrimestre, obtenint-se, fins i tot, unes qualificacions notablement superiors que les obtingues no sols el quadrimestre passat, sinó en els darrers tres anys.

“Reitere l’agraïment al professorat pel seu treball, que ha estat ben valorat per les i els estudiants i felicite també l’estudiantat pels seus millors resultats acadèmiques, tot i la complexa situació que hem viscut al llarg de mesos de confinament”, ha destacat la rectora.

Informe de Gestió 2019 i línies pressupostàries per a 2021

D’acord amb allò que disposen els Estatuts de la Universitat de València, cada any se sotmet a la presentació i aprovació per part del Claustre un informe sobre la gestió anual corresponent a l’any anterior.

La rectora ha desenvolupat aquest punt de l’ordre del dia de la sessió del Claustre fent ús de la presentació que és accessible a través del següent enllaç: https://links.uv.es/WwkgFa0

Les i els membres del Claustre han comptat, també, amb un informe executiu, descarregable des d’aquesta URL http://links.uv.es/q10TiNY, que és accessible a tota la comunitat universitària. Seguint aquest enllaç es pot consultar la versió completa de l’Informe de Gestió: https://links.uv.es/IRh10xq

El Claustre ha aprovat l’Informe de Gestió corresponent a l’any 2019 per 122 vots a favor, 22 abstencions i 4 vots en contra.

El punt cinquè de l’ordre del dia, corresponent a la presentació de les línies orientadores de la política universitària per a l’any 2021, i també per a l’elaboració del pressupost del pròxim any, ha estat presentat pel vicerector d’Economia i Infraestructures, Justo Herrera.

Aquest document s’ha aprovat per 125 vots favorables, 23 abstencions i un vot en contra.

Arxivat en: Claustre