Experts analitzen l’abandó educatiu primerenc, que se situa en el 21% a la Comunitat Valenciana

 
Facultat de Ciències Socials.
Facultat de Ciències Socials.

Poden els centres de secundària afrontar el fracàs i l’abandó educatiu? Investigadors universitaris i professorat de secundària es reuneixen aquest divendres, 20 d’abril, a la Universitat de València per analitzar aquest problema i debatre sobre com afrontar-lo. La jornada està organitzada pel Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València.

El nivell d’abandó educatiu primerenc a la Comunitat Valenciana és d’un 21,4%, superior a la mitjana espanyola (20%) i molt per sobre de l’objectiu de reducció (15%) a què s’ha compromés Espanya per a l’any 2020 i de la mitjana de la UE el 2015 (11%).

Junt amb importants factors de tipus socioeconòmic, hi ha qüestions com ara el disseny del sistema educatiu, les característiques dels centres i les dinàmiques escolars que ajuden a explicar els processos de fracàs i abandó escolar primerenc. 

El projecte Abjoves (El abandó escolar prematur a Espanya. Una anàlisi de las decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves), va ser desenvolupat entre els anys 2013 i 2016, dirigit per la professora Aina Tarabini (Universitat Autònoma de Barcelona) i amb la participació de sis universitats, entre les quals la Universitat de València.

Aquesta recerca ha permés aprofundir en els diferents factors que incideixen en la dinàmica de l’abandó, vinculats a les desigualtats socials, a la precarietat del mercat de treball, al disseny del sistema educatiu i de les polítiques d’inclusió educativa i a les mateixes dinàmiques escolars. A partir dels treballs realitzats s’obrin diverses possibilitats de proposta i debat amb els agents implicats en aquest problema social, per afrontar-lo de manera més efectiva.

En aquest sentit, per aprofundir en el que s’està fent i en el que es pot fer sobre aquest tema, el Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València ha convocat per a aquest divendres, 20 d’abril, la III Trobada amb l’Ensenyament Secundari: Afrontant l’Abandonament Educatiu.

El rol dels centres

La trobada es realitza al Saló d’Actes de la Facultat de Ciències Socials. Comptarà amb una ponència de la professora Tarabini, centrada en el que poden aportar els centres educatius per a previndre l’abandó, així com l’exposició i debat sobre diverses experiències amb les quals s’està afrontant en centres de secundària de la Comunitat Valenciana.

Més informació:

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies