Presentada la campanya #TrieEstimar, adreçada als homes per prevenir les seues conductes violentes i el maltractament en les seues relacions

 
Participants en la presentació de la campanya.
Participants en la presentació de la campanya.

La Universitat de València, a través del programa Context, llança una campanya apel·lant als homes perquè prenguen la iniciativa i puguen prevenir les seues conductes violentes i el maltractament en les seues relacions de parella.

El programa CONTEXT és un programa d’intervenció psicosocial de la Universitat de València que prevé la violència de gènere a través del treball amb homes, que compta amb el suport i la col·laboració l’Associació PSIMA i la Vicepresidència i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. Entre les diverses mesures que es desenvolupen sota aquests acords, CONTEXT llança una campanya adreçada als homes per promoure l’establiment de relacions d’amor lliures de violència. Es tracta d’una campanya pionera en interpel·lar i cridar a l’acció els homes que exerceixen violència en les seues relacions de parella i oferir-los una eixida a aquestes conductes.

L’acte de presentació de la campanya ha tingut lloc al Centre Cultural La Nau amb les intervencions de Marisol Lila Murillo, catedràtica de Psicologia Social Universitat de València i directora del programa Context; Elena Terreros García, presidenta de l’Associació PSIMA i especialista en intervenció amb homes que exerceixen violència; i els il·lustradors Luis Demano i Diego Mir.

En els seus tretze anys d’experiència, el programa CONTEXT ha atés més de nou-cents homes amb l’objectiu d’augmentar la seguretat de les dones víctimes i evitar nous episodis de violència, prevenir la conducta violenta sobre futures dones, evitar la victimització de les i dels menors i impedir la transmissió intergeneracional de les conductes abusives. El programa es basa en la idea que la violència contra la dona és un problema eminentment social que es manté, en bona mesura, per la tolerància de l’entorn de les persones implicades, per això cal una campanya com l’exposada.

La campanya #TrieEstimar té per objectiu conscienciar els homes que presenten conductes violentes de la importància que té iniciar un procés de canvi, fer-los visibles els espais on poden obtenir ajuda i aprendre a interactuar amb la seua parella de manera respectuosa i positiva. El programa Context, mitjançant el seu equip de professionals, brinda aquesta ajuda de manera gratuïta, amb el suport d’estratègies d’intervenció validades científicament i amb un índex d’èxit superior al 80 %.

Així mateix, es vol conscienciar la ciutadania perquè prenga una posició activa enfront de la violència de gènere, oferint-los un recurs a l’hora d’interpel·lar els agressors al canvi. D’igual manera, el programa ofereix als professionals que en el seu treball diari detecten situacions de violència un espai al qual derivar els responsables d’aquesta violència.

La imatge de la campanya, dissenyada per Luis Demano i Diego Mir, vol incitar aquests homes al canvi, mitjançant un exercici de síntesi gràfica i contundència visual en què insten els perceptors i la societat en general a posicionar-se en contra de la violència de gènere. La gràfica vol motivar per fer el primer pas cap a la transformació, un camí que comença amb una presa de decisió i continua amb un procés de desaprenentatge de conductes i clixés assimilats sobre les relacions de parella.

Arxivat en: Igualtat
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies