La revista d’innovació educativa del Servei de Formació canvia de nom i prepara un monogràfic sobre els MOOC

 
Detall de la coberta de REALIA.
Detall de la coberta de REALIA.

‘REALIA (Research in Education and Learning Innovation Archives)’ és la nova capçalera de la revista d’innovació educativa que impulsa el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) de la Universitat de València. La revista estarà codirigida per Ferran Suay, director del SFPIE, i Alejandro Armellini, professor de la Northampton University.

Amb motiu de la publicació del número 22 de la revista, s’ha aprofitat pel canvi de nom de la publicació científica, que des de la seua publicació en 2008 s’anomenava ‘@tic revista d’innovació educativa’. Les raons per al canvi es basen, en part, en la dificultat que l’ús de l’arrova inicial comportava per a la inclusió i localització de la revista en bases de dades i índexs estatals i internacionals.

Per a la creació del nou nom, l’equip editorial va apostar per l’idioma anglés, llengua internacional en què es comunica la ciència, i va centrar l’ atenció en les dues àrees que sempre han estat d’especial interés per a la revista: l’educació i la innovació educativa. L’acrònim de Research in Education and Learning Innovation Archives és REALIA, un concepte que també té un significat específic en anglés: fa referència als objectes educatius que s’empren a l’aula.

La revista continuarà publicant tots els continguts en accés obert, en dos números anuals, com ha fet fins ara, i continuarà apostant per continguts d’investigació de qualitat que li permeten de mantindre’s en els índexs en què ha estat inclosa fins ara, i millorar la difusió, la qualitat i la internacionalització, amb l’ajuda del Consells Científic i del Consell Editorial (https://ojs.uv.es/index.php/realia/about/editorialTeam).

De fet, la revista ja compta amb dos projectes de publicació. Per al número 23 publicarà un monogràfic especial sobre els MOOC, coordinat per la professora de la Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic), Brenda Cecilia Padilla Rodríguez. Per al número 24, ‘Investigació, bones pràctiques i innovació en tecnologies digitals’, una proposta que coordinen les professores María Dolores Guzmán Franco (Universidad de Huelva) i Diana Rivera-Rogel (Universidad Técnica Particular de Loja).

Més informació:

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies