La Universitat aprova un conjunt de mesures excepcionals pel COVID-19

  • Gabinet de la Rectora
  • 13 de març de 2020
 
Reunió en la Sala de Reunions del Gabinet de la Rectora
Reunió en la Sala de Reunions del Gabinet de la Rectora

En aplicació de les disposicions de la Generalitat Valenciana per limitar la propagació i el contagi del COVID-19, el Consell de Direcció de la Universitat de València ha aprovat un conjunt de mesures excepcionals de caràcter general relatives a la suspensió d’activitats de serveis universitaris, suspensió de programes de mobilitat, atenció al públic, tancament d’edificis i equipaments universitaris, prestació de serveis dels treballadors i treballadores.

En la nit del dijous 12 de març el govern de la Generalitat Valenciana va aprovar una resolució per la qual se suspèn temporalment l’activitat educativa i formativa presencial universitària.

La Universitat de València ja havia acordat ahir el manteniment del seu calendari acadèmic i laboral, segons el qual, entre els dies 16 i 20 de març (ambdós inclosos), la Universitat romandrà tancada.

El Consell de Direcció, en aplicació de les disposicions de la Generalitat Valenciana ha aprovat les següents mesures:

Suspensió d’activitats de serveis universitaris

1r. Suspensió de totes les activitats de caràcter educatiu i formatiu presencials a la Universitat de València, tant a nivell d’estudis oficials de grau i postgrau, incloent doctorat, com de formació pròpia, complementària, específica i d’extensió universitària;

2n. Suspensió de les pràctiques externes de caràcter presencial;

3r.  Suspensió de les activitats esportives a la Universitat de València, les competicions internes i la participació dels equips i seleccions de la UV en diferents campionats i competicions esportives universitàries;

4at. Suspensió de les activitats culturals, artístiques i divulgatives a tots els centres de la Universitat de València;

5è. Suspensió del servei de préstec presencial i de sales d’estudi de les Biblioteques de la Universitat de València;

6è. Suspensió de tots els actes oficials i institucionals;

Suspensió de programes de mobilitat

7è. a. Suspensió de noves incorporacions i eixides de persones en programes de mobilitat;

       b. Cancel·lació de les comissions de serveis, excepte en casos singulars, degudament

           autoritzats;

Atenció al públic

8è. a. En els serveis d’atenció al públic es prioritzarà l’atenció telemàtica;

       b. Prestació del servei de Registre General exclusivament en horari de matí;

Tancament d’edificis i equipaments universitaris

9è. Tancament al públic els edificis del Centre Cultural La Nau, la Llibreria de la Universitat, tots els equipaments, instal·lacions i edificis dels serveis d’Esports i Biblioteques de la Universitat, el Museu d’Història Natural i el Jardí Botànic. Aquestes instal·lacions sols seran accessibles al personal propi de la Universitat de València degudament acreditat;

Prestació de serveis dels treballadors i treballadores

10è. D’acord amb allò disposat per la Generalitat Valenciana, els membres del Personal d’Administració i Serveis, Personal Docent i Investigador i Personal Investigador continuaran prestant els seus serveis, llevat de les activitats acadèmiques presencials.

El PDI ha de procurar alternatives per planificar la seua docència en modalitat no presencial i atendre l’estudiantat de forma telemàtica.

En el cas del PAS, l’obligació de prestar serveis inclou al personal adscrit a unitats que es tanquen al públic.

Atenent al calendari acadèmic i laboral de la Universitat de València, totes aquestes mesures seran d’aplicació a partir del dia 23 de març de 2020, a les 00 hores, amb excepció d’aquelles que afecten al tancament dels edificis i equipaments universitaris dels serveis d’Esports i Biblioteques, que tindran efecte des del dia de hui a les 15 hores.

Les mesures compreses en aquesta resolució tindran un caràcter indefinit fins que la Generalitat Valenciana done per estabilitzada la situació excepcional en base a la qual es motiva aquesta Resolució.

En el document de resolució, la rectora, Mª Vicenta Mestre, i el Consell de Direcció de la Universitat de València fan ‘una crida a la responsabilitat de la comunitat universitària i agraeix a tot el personal de la Universitat el seu compromís i dedicació en aquesta situació excepcional de pandèmia’.

‘Estarem a la vostra disposició i al vostre costat per a donar-vos el suport que siga necessari en cada moment’ s’afirma en el document.

El document de resolució està disponible en aquest enllaç:

https://www.uv.es/coronavirus/Resolucio_mesures_generals_excepcionals_UV_13-03-2020.pdf

 

Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies