30 docents de la Universitat de València es formen en una nova edició de l'Escola MOTIVEM

  • Fundació Universitat-Empresa
  • 15 de gener de 2024
 
Imagen de la noticia

Un total de 30 docents de la Universitat de València es formen aquest curs en competències per a fomentar l’actitud emprenedora entre l’alumnat a través d’una nova edició de l’Escola MOTIVEM de la Universitat de València.

Durant la inauguració, la professora Emilia Matallana, secretària del consell acadèmic i codirectora del equip docent de MOTIVEM, va destacar que el principal valor de MOTIVEM resideix en aquesta primera fase de formació del professorat en competències de lideratge per a l’emprenedoria.

A més, Matallana ha elogiat la gestió del programa per part d’ADEIT i del seu equip. «ADEIT és gran part de l’èxit de MOTIVEM», ha assenyalat.

Què és l’Escola MOTIVEM?

L’Escola MOTIVEM és un programa d’innovació educativa posat en marxa per la Universitat de València i gestionat a través de la Fundació ADEIT. El seu principal objectiu és implicar el professorat universitari per a fomentar, de manera activa, l’actitud emprenedora de l’alumnat, exercitant competències que afavoreixen la seua ocupabilitat. Fins al moment, més de 400 docents de la Universitat de València han participat en les anteriors edicions de l’Escola MOTIVEM.

Amb la seua participació s’ha aconseguit motivar a prop de 5.000 estudiants de totes les disciplines en els més de 10 anys de MOTIVEM.

Formació enfocada al desenvolupament d’Idees MOTIVEM

La fase de formació finalitzarà al maig i, mentrestant, les persones docents participants aplicaran de manera pràctica la coordinació d’un equip format per estudiants en la competició d’Idees MOTIVEM.

Durant les primeres classes, els docents han aprés a gestionar el lideratge docent. Per a això, de la mà de la professora de Psicologia, Chelo Bernal, han diferenciat entre treball en equip i en grup: «tothom pot ser un grup, però no tothom pot ser un equip», va subratllar durant les sessions de formació. A més, de la mà del catedràtic Salvador Pons han conegut les principals tàctiques per a saber motivar a l’hora de comunicar.

En la fase de formació en línia, a través de María Calero i Javier Plaza, membres de l’equip docent, coneixeran els Objectius de Desenvolupament Sostenible en MOTIVEM i la propietat intel·lectual i protecció de dades aplicades al desenvolupament d’idees MOTIVEM.

Per part seua, per ADEIT, Victoria Fdez-Getino, codirectora de l’equip docent, ha treballat amb els 30 docents d’aquesta edició per a dotar-los de les principals claus en el desenvolupament d’un projecte MOTIVEM.

La participació del professorat i de l’alumnat és gratuïta en comptar amb el suport econòmic de la Fundació “la Caixa”, a través de CaixaBank.