Adela Valero: “Volem generar una cultura de la innovació docent en la qual s’impliquen els tutor”

  • Fundació Universitat-Empresa
  • 24 de març de 2022
 
Imagen de la noticia

Un total de 158 tutors, tant d’Universitat com d’entitat, han començat la sisena edició del Sistema d’Avaluació i Acreditació de Tutors i Tutores de Pràctiques Externes de la Universitat de València. Concretament, 75 tutors acadèmics, procedents d’algun dels 18 centres de la Universitat de València, i 83 tutors d’empreses o entitat.

Aquest programa, promogut per la Fundació ADEIT i desenvolupat sota la direcció del Vicerectorat d’Ocupació i Programes Formatius, té com a objectiu final millorar la qualitat de les pràctiques i reconéixer la importància de la tutoria.

“Volem generar una cultura de la innovació docent en la qual s’impliquen els tutors”, ha afirmat Adela Valero, vicerectora de Vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius durant l’obertura del programa. A més, la vicerectora ha subratllat l’aposta de la Universitat de València per les pràctiques en empreses i per aquesta iniciativa formativa.

“Gràcies a aquest programa aconseguirem millorar la fi última de la Universitat; l’excel·lència del nostre estudiantat i millorar no sols els seus coneixements tècnics sinó també les seues habilitats i competències i, per tant, la seua ocupabilitat”, ha assegurat Adela Valero.

Entre les novetats del programa d’aquesta edició, la vicerectora ha subratllat la flexibilitat de la programació i la possibilitat de realitzar el curs de manera semipresencial o bé íntegrament en línia.

En total, el programa contempla 50 hores de formació innovadora estructurats en dos nivells; un primer dedicat a la docència i gestió de la tutoria de pràctiques externes, de 20 hores de duració, i un segon nivell, centrat en un taller d’elaboració d’un projecte innovador de tutoria de pràctiques externes, de 30 hores.