Antonio Ferrer Manchón continua com a degà de Psicologia i Logopèdia

  • Gabinet de Premsa
  • 25 de març de 2024
 
Antonio Ferrer, degà de Psicologia i Logopèdia
Antonio Ferrer, degà de Psicologia i Logopèdia

Antonio Ferrer Manchón, professor del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació, ha sigut reelegit degà de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València. La Junta de Centre, celebrada aquest dilluns 25 de març, ha votat Ferrer per unanimitat de les 52 persones assistents.

L'equip que acompanyarà Ferrer Manchón el completa Ana D’Ocon (vicedegana d'Estudis), Diana Pons (vicedegana de Pràctiques Externes), Ladislao Salmerón (vicedegà de Mobilitat i Intercanvi), Mª del Castillo Fuentes (vicedegana de Qualitat i Innovació) i María Rodrigo (secretària i responsable d'Igualtat i Diversitat).

Antonio Ferrer es va llicenciar en Psicologia en 1992 amb el premi extraordinari de llicenciatura, i és doctor en Psicologia des de 1998. Vinculat a la Universitat des de 1992 com a becari d’investigació, va aconseguir la plaça de professor titular d’universitat l’any 2000.

Va ser director de la secció del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a l’Escola Universitària de Magisteri Ausiàs March des de 2002 a 2003, secretari del mateix Departament des de 2008 a 2011, vicedegà d'Estudis de la Facultat de Psicologia i Logopèdia des de març de 2015 fins a març de 2021, moment en què va ser elegit coma degà. Membre del Claustre de la Universitat de València des de desembre de 2017, ha sigut component de la Mesa del Claustre. Va dirigir el Màster Universitari en Educació Especial des de juliol de 2014 fins a setembre de 2018. En l’actualitat és president de la Conferència de Deganes i Degans de Psicologia de les Universitats Espanyoles des de maig de 2023.

Ha distribuït la seua docència fonamentalment en els títols de magisteri, logopèdia i psicologia, així com en la formació de postgrau vinculada a l'atenció educativa en situacions de discapacitat. En l'actualitat la seua investigació es desenvolupa dins de l’Estructura de Recerca Interdisciplinària Investigació en Lectura (ERI Lectura), grup especialitzat en el desenvolupament d’estudis sobre la lectura. Fonamentalment els seus treballs se centren en l'efecte de les estratègies lectores per a l’aprenentatge, així com en l’anàlisi de processos lectors en poblacions amb discapacitats i/o trastorns del neurodesenvolupament.