El disseny de Boke Bazán per a La Nau guanya un or en el GRAPHIS DESIGN de Nova York

  • Vicerectorat de Cultura i Societat
  • 31 de juliol de 2020
 
Disseny de Boke Bazán per a La Nau de la Universitat de València.
Disseny de Boke Bazán per a La Nau de la Universitat de València.

El disseny gràfic valencià conquista un premi internacional. En concret el logotip creat per Boke Bazán per al Centre Cultural La Nau de la Universitat de València ha sigut distingit amb un or en el Graphis Design Annual 2021 de Nova York, uns dels premis internacionals de major reconeixement en el món del disseny gràfic.

El dissenyador valencià va idear aquesta imatge l'any passat amb motiu de la celebració del 520 aniversari de la Universitat de València: 520 de la institució i 20 del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València. 

El jurat ha valorat el profund sentit de la modernitat del logotip guanyador que representa d'aquesta manera tan actual una institució centenària, la qual cosa permet gaudir del disseny i d'una identitat que els representa perfectament per a totes les àrees d'activitat d'aquest centre cultural universitari. Tot això, des de l'objectiu de ser un logotip únic i diferent de la resta de centres culturals a Europa.

El logotip ideat per Boke ha intentat plasmar la varietat d'arts i disciplines, que es donen cita en La Nau de la Universitat, a través d'unes lletres fetes a mà, com l'art, i al mateix temps amb una representació volumètrica per a obtenir més solidesa.

Tant Boke Bazán, com el vicerector de Cultura i Esport de la Universitat de València, Antonio Ariño, han expressat la seua gran satisfacció i agraïment mutu per aquest reconeixement internacional que ha aconseguit la proposta. “Aquest premi és tant per al disseny com per a la Universitat, sense una institució amb visió i confiança en els processos creatius no hi ha resultats destacables”, ha assenyalat Boke per a referir-se a La Nau de la Universitat de València, un centre cultural que dóna suport al disseny gràfic i la il·lustració des de diferents àmbits, i molt especialment, a través del seu programa expositiu. Per la seua banda, Ariño subratlla que “des del primer moment, la imatge ens va conquistar i apostem per la integritat de la mateixa”.

En l'edició d'enguany han sigut seleccionats un total de 439 treballs de totes les categories de disseny de tot el món, dels quals 88 són d'Europa i 28 procedeixen d'Espanya.

Arxivat en: Cultura