Investigadors de la Universitat llancen una enquesta per a analitzar la

  • 19 de desembre de 2016
 
Enquesta Percepcio Ciutadana sobre Mitjans i Periodistes rellevants

Els equips de recerca sobre Processos Electorals i Opinió Pública (GIPEyOP) i sobre Comunicació Política i Nous Mitjans (Mediaflows), dirigits pels professors de la Universitat de València José Manuel Pavía i Guillermo López, respectivament, han posat en marxa un estudi per a analitzar la percepció pública sobre mitjans de comunicació i periodistes rellevants.

Per a açò s’ha llançat una enquesta digital (http://medios.uv.es) en la qual se sol·licita l’opinió dels ciutadans sobre una sèrie de professionals i mitjans, tant de premsa escrita com de radi i televisió, nadius digitals o tradicionals.

L’enquesta, que estarà activa fins al 31 de desembre, es basa en una metodologia d’accés obert a la participació de tots els ciutadans. Per a millorar els resultats, els investigadors sol·liciten que cada possible votant emplene l’enquesta i trasllade als seus contactes l’enllaç del qüestionari per a incrementar així el nombre de respostes. El qüestionari inclou preguntes sobre la ubicació ideològica, la credibilitat conferida als mitjans i periodistes, i la percepció sobre la seua influència social. A més, en cas de respondre a l’enquesta des de les províncies valencianes, també pot opinar-se sobre una selecció de mitjans locals.

L’enquesta ha sigut dissenyada per a tractar de corregir i mitigar els previsibles biaixos que puga introduir el realitzar l’enquesta per internet, el mètode de selecció mostral empleat, i també amb l'objectiu d'importunar el menys possible als enquestats. El programari utilitzat per a realitzar el sondeig és LimeSurvey, aplicació open source per a la realització d’enquestes en línia.

La iniciativa forma part d'un estudi innovador en el context espanyol, que permetrà conèixer amb més detalle aspectes substancials de les dinàmiques de percepció de la informació i dels comunicadors. Els resultats es faran públics a principis de 2017, una vegada finalitzada la recopilació d’enquestes. L’estudi compta amb el respatler de dos projectes de recerca finançats per Ministeri d’Economia i Competitivitat.