El model pedagògic i educatiu valencià, a debat
- Gabinet de Premsa
- 23 d’abril de 2018
La Universitat de València és seu aquest dilluns i dimarts (23 i 24 d’abril) del XII Seminari Debat d’Idees Valencianistes que se celebra a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. El seminari, que pretén reflexionar al voltant del model pedagògic i educatiu existent al País Valencià, està organitzat per l’Associació Cívica Valenciana (ACV) Tirant lo Blanc i el Bloc d’Estudiants Agermanats (BEA).
L’objectiu de l’encontre és reunir a especialistes per abordar el present i les perspectives de futur d'algunes de les principals problemàtiques que afecten als valencians i les valencianes, i constituir un fòrum de debat d'idees per a construir una societat millor. En aquesta ocasió, però, la trobada se centra en un únic tema que preocupa a l’organització i que considera de vital importància per a la millora de la societat valenciana: el model educatiu valencià i la renovació pedagògica.
Les sessions estan dirigides al públic en general però amb la seua ubicació a la universitat es vol acostar-les a un públic més jove i universitari, també al professorat i personal investigador relacionat amb la Pedagogia i l’Educació i la seua gestió al País Valencià.
El seminari té una important repercussió als mitjans de comunicació i a les xarxes socials (Twitter, Facebook, blogs, Youtube,...) i amb l'objectiu de permetre una major participació i seguiment del debat a la xarxa social Twitter s'ha creat l’etiqueta #semival18. A més, en aquesta dotzena edició s’apostarà pel format audiovisual, amb la gravació de tot el contingut i la generació de vídeos curts per a les xarxes que puguen resumir les idees principals del seminari.
TEMÀTIQUES
- Sistema educatiu valencià
- Sistema pedagògic
- Sistema de formació de professorat
OBJECTIUS
- Analitzar el sistema educatiu valencià amb especialistes i responsables polítics i fer propostes i alternatives per a la seua millora
- Analitzar les metodologies pedagògiques del sistema educatiu valencià i fer propostes i alternatives per a la seua millora
- Analitzar el sistema de formació de professorat valencià i fer propostes i alternatives per a la seua millora
CALENDARI I PROGRAMA
Dilluns 23 d’abril. REPENSEM COM EDUCAR
Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació.
- 18 h Inauguració del Seminari (representant del Tirant i representant del BEA)
- 18:15 h Projecció + debat del documental La Educación Prohibida, una pel·lícula documental que es proposa qüestionar les lògiques de l’escolarització moderna i la forma d’entendre l’educació, visibilitzant experiències educatives diferents, no convencionals, que plantegen la necessitat d’un nou paradigma educatiu.
Debat sobre el documental: renovació pedagògica i noves metodologies en l’educació:
- Dolores Medina, catedràtica de Pedagogia del Conservatori Superior de Música de Castelló
- Clara Arbiol, professora del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la UV
- Daniel Jover, cofundador de la Universitat Rural Paulo Freire i de l’Equip Promocions
- Ángela Medina, membre de la Red de Educación Alternativa (responsables del documental)
Dimarts 24 d’abril. FORMACIÓ DEL PROFESSORAT I SISTEMA EDUCATIU
Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació.
- 18 h Microxarrades
- Luís Aguilar, professor del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la UV
- Maria Jesús Perales, professora del Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació
- 19 h Taula redona ‘Un sistema educatiu valencià’
- Rubén Trenzano, director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la GVA
- Isabel Vàzquez, vicerectora d’Estudis de Grau i Política Lingüística de la UV
- Roser Grau, professora del Departament d’Educació Comprada i Història de l’Educació de la UV
- Dolores Medina, catedràtica de Pedagogia del Conservatori Superior de Música de Castelló
Més informació:
Arxivat en: Estudis , Universitat i societat