Premiats quatre projectes sobre turisme intel·ligent presentats per l’estudiantat

  • Gabinet de Premsa
  • 13 de desembre de 2023
 
Imatges dels premiats.
Imatges dels premiats.

Quatre projectes sobre turisme intel·ligent presentats per l’estudiantat dels graus de Turisme i del doble grau Turisme i Administració i Direcció d’Empreses (TADE) han sigut premiats dins del projecte d’innovació docent Politur, que lidera la professora Rosa Roig, del Departament d’Economia Aplicada de la Universitat de València.

En l’edició d’enguany de Politur, el primer premi de TADE ha recaigut en el projecte ‘Wave no waste’, de Gemma Camarillas, Esther Company, Pablo García i Belén González. El segon premi li ha correspost al projecte ‘Descobrint el Cabanyal’, de Lola Giner, Claudia Lloret, Jana Mora, Carmen Pastor i Aitana Torrente. En el grau de Turisme, el primer premi ha estat per la idea ‘Alimentos amigables (veggie’s)’, de Dania Beldjoudi, Carla Barberà, Andrea Estrella i Vera Prado. El segon premi ha anat a parar a ‘Projecte Malvarrosa, gestió de multituds’, de Miguel Andrés Llinares, Rocío García , Leyre Martínez i Iván García.

Les propostes s’han presentat a la Facultat d’Economia  davant els responsables de turisme de l’Ajuntament de València, la Diputació de València i Visit Valencia Convention Bureau.

L’estudiantat, en el seu darrer curs, ha identificat les mancances del model turístic actual d’acord amb els paràmetres del Destí Turístic Intel·ligent (DTI) des de la perspectiva de la sostenibilitat social, econòmica i medi ambiental, l’accessibilitat a la ciutat de València, la governança i la tecnologia. Cadascun dels projectes és una solució a un repte identificat per l’alumnat en un dels sectors turístics. Per tant, cada projecte és un producte turístic que amplia l’oferta de València a partir de la creació d’infraestructures tecnològiques d’avantguarda, que permeten millorar l’experiència del turista al mateix temps que incrementen el benestar de la població resident al protegir l’entorn medi ambiental i la cultura local alhora que generen riquesa econòmica local.

El paradigma del DTI situa al turista i al resident en el centre de l’ecosistema turístic, convertint al turisme com a motor de desenvolupament socio-econòmic intel·ligent que reverteix positivament en el destí turístic. De fet, darrere cada proposta es constata una mirada que respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030. Els projectes han girat en torn a l’accessibilitat a la ciutat, la posada en valor de la gastronomia local de quilòmetre zero, l’impuls del comerç local, la mobilitat turística sostenible, la diversificació de l’oferta turística, la sostenibilitat social, entre altres qüestions, abordant els grans reptes de l’ecosistema turístic valencià.

A la presentació dels projectes han assistit el degà de la Facultat d’Economia, Francisco Múñoz Murgui; la cap de servei de Turisme de l’Ajuntament de València, María José Vivó; la cap de Turisme València de la Diputació de València, María José Guillem; i la tècnica de Visit Valencia Convention Bureau, Amaya Raéz, en companyia dels professors Rosa Roig i Santiago Luzuriaga, del Departament d’Economia Aplicada.

Arxivat en: Anàlisi Econòmic