La Universitat de València, entre les 200 més visibles del món a Internet i la millor d’Espanya en Economia, Negocis i Turisme

  • Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 6 de setembre de 2022
 
Facultat d’Economia de la Universitat de València.
Facultat d’Economia de la Universitat de València.

El Webometrics Ranking of World Universities, classificació del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) que mesura la presència i la visibilitat de les institucions a la web, ha situat la Universitat de València (UV) com a segona millor d’Espanya. El centre valencià, a més, ocupa la posició 195 mundial, en la línia del resultat obtingut fa unes setmanes al rànquing de Xangai, el més prestigiós en producció científica, i que situava la UV entre les 300 millors del món. En un altre rànquing, el University Ranking byAcademic Performance (URAP), la institució és primera d’Espanya en quatre àrees, tres (Economia, Negocis i Turisme), les principals de la Facultat d’Economia.

El rànquing Webometrics és una iniciativa del Cybermetrics Lab, grup de recerca del CSIC que des del 2004 publica dues vegades a l’any aquesta classificació, ara sobre 11.994 centres. La UV, que avança una posició respecte a l’estiu passat a nivell espanyol, només és superada per la Universitat de Barcelona, i respecte al 2021, també millora en la classificació europea, on es col·loca en la posició 59 (per la 61 l’any passat). A escala internacional, el Webometrics és liderat per les Universitats de Harvard i Stanford i pel Massachusetts Institute of Technology.

Per indicadors, respecte al 2021, la UV millora en Obertura/Transparència 17 posicions i arriba al lloc 175. Aquest indicador mesura el nombre de cites dels seus principals autors, segons Google Scholar Citations. La UV també millora en Excel·lència (posició 222 mundial), que fa referència al nombre d’articles acadèmics publicats en revistes internacionals d’alt impacte compresos entre el 10% més citat de les disciplines respectives. Pel que fa al tercer indicador, Impacte/Visibilitat (nombre de backlinks o xarxes externes amb enllaços que apunten a la Universitat de València), la institució ocupa el lloc 269 mundial.

També a uniRank, una classificació basada en la presència en la web i popularitat en termes de trànsit estimat, confiança i d’enllaços de qualitat, la Universitat de València millora en 28 llocs a nivell mundial, se situa en la posició 157 i arriba al tercer lloc a Espanya darrere de la Universitat de Barcelona i la Universitat Complutense de Madrid.

Per la seua banda, l’URAP és una classificació universitària de la Universitat Tècnica d’Orient Mitjà (Turquia) basada en els resultats acadèmics segons la qualitat i la quantitat de les publicacions acadèmiques. En l’última actualització, la Universitat de València és primera d’Espanya en tres àrees que imparteix en la Facultat d’Economia: Comerç, Gestió, Turisme i Serveis; també en Economia; així com en Negocis.

La Universitat de València, a més, ocupa la primera posició espanyola també en Enginyeria dels Aliments, i és la segona en Zoologia. És tercera en les àrees següents: Ciències Ambientals, Educació, Neurologia Clínica i Psicologia, així com en Salut Pública, mediambiental i laboral. A escala internacional, la UV destaca entre les millors del món en Enginyeria d’Aliments (posició 33), Història (85), Negocis (89), Salut Pública, mediambiental i laboral (100), Zoologia (110), Educació (110) i Economia (118). En 32 de les 46 àrees en què es classifica, la Universitat de València és la primera entre les universitats de la Comunitat Valenciana.

 

Webometrics (pàgina Servei d’Anàlisi i Planificació UV): https://ir.uv.es/Llgfm9X

URAP (Servei d’Anàlisi i Planificació UV): https://ir.uv.es/1UBEfsY

UniRank (Servei d’Anàlisi i Planificació UV): https://ir.uv.es/3xhgaGS