La UV implementa l'autenticació de doble factor per a millorar la ciberseguretat

  • Vicerectorat de Planificació, Qualitat i Tecnologies de la Informació
  • 21 d’abril de 2023
 
La UV implementa l'autenticació de doble factor per a millorar la ciberseguretat

La Universitat de València dona un pas fonamental per a millorar la ciberseguretat de les persones usuàries i dels sistemes d’informació universitaris. A partir del dia 25 d’abril, l’accés a les aplicacions per llançadera y ACTES PDI passaran a requerir obligatòriament un doble factor d’autenticació (2FA). De manera progressiva, aquesta mesura de seguretat anirà incorporant-se a la resta d’aplicacions i serveis de la nostra Universitat.

Amb la incorporació del doble factor d’autenticació (2FA), la UV compleix el marc legal i s’alinea amb altres organismes públics i grans corporacions que ja l’han implantat per a millorar la seguretat dels sistemes.

Com t’afecta el doble factor d’autenticació (2FA)?
Els comptes d’UV passaran a requerir un doble factor d’autenticació per a accedir a aplicacions i serveis corporatius. Això vol dir que, després d’introduir l’usuari i la contrasenya, com fas fins ara, el sistema et demanarà un segon pas identificatiu amb un codi temporal d’un sol ús que t’aplegarà al teu móvil o correu alternatiu (segons el mètode que hages triat), encara que podras fer ús també del teu certificat digital.

Què has de fer?
Des d’aquest moment, has d’activar-te el doble factor d’autenticació, triant el mètode de 2FA que preferisques seguint els passos que t’indiquem https://links.uv.es/ajuda_2FA
per a configurar-lo. Cal que ho actives per a accedir a les aplicacions.


Volem ajudar-te
Et volem acompanyar en l’adopció del doble factor d’autenticació. No dubtes a contactar amb el CAU per a resoldre qualsevol consulta o incidència que tingues accedint a https://ir.uv.es/tiqueting serveis TI i seleccionat:

Tipus: Consulta o suggeriment o Incidència en la funcionalitat d’un servei

Servei: Compte d’usuari/a

Opció: Doble factor d’autenticació

 

Indicant en l’Assumpte/Petició el factor triat, per exemple, o la consulta o incidència breument.

Ompli el camp Descripió per a detallar la consulta o incidència i no oblides informar o adjuntar un fitxer amb la pantalla del missatge de la incidència si es el cas.