UVocupació atén a més de 10.000 persones en l’àmbit de l’orientació laboral coincidint amb els vint anys del servei

  • Fundació General UV
  • 21 de novembre de 2023
 
Estudiant en una sessió d'assessorament

UVocupació, servei d'ocupació de la Universitat de València, superava el passat mes d’octubre les 10.000 persones assessorades en l’àrea d’orientació professional. Des de la seua en 2003, la xifra d’estudiantat i personal egressat atés no ha deixat de créixer.

Aquestes dades tan significatives coincideixen amb la celebració dels vint anys des de la creació del servei d’ocupació de la Universitat de València. Des de la seua posada en marxa, el servei d’orientació ha realitzat més de 17.500 sessions d’assessorament professional individualitzat. A més, s'han assolit les 8.000 consultes telefòniques o per via electrònica. Qüestions, com ara competències i eixides professionals, definició d’objectius o com buscar treball, centren gran part de les consultes. 

L’objectiu de l'àrea d'orientació és col·laborar en el disseny de l’estratègia d'inserció professional de cada estudiant, de manera personalitzada, proporcionant els recursos i les eines que faciliten la seua incorporació al mercat laboral. L’assessorament, a càrrec del personal tècnic especialitzat d’UVocupació, es realitza tant de manera presencial, als tres campus de la Universitat de València, com en línia.

La mitjana d’edat de l’estudiantat atés se situa en els 28 anys, amb una major incidència entre les dones (65,7%) enfront dels homes (34,3%). Així mateix, dins de l’aposta de la Universitat de València per la igualtat d'oportunitats de tot el seu estudiantat i personal egressat, prop d’un 10% de l’assessorament s’ha adreçat a persones amb discapacitat. Per àrees de coneixement, l’alumnat i persones egressades de Ciències Socials i Jurídiques, seguides de Ciències de la Salut i Arts i Humanitats són usuàries majoritàries del servei.

Pel que fa a les dades i xifres relatives al passat curs 2022-2023, aquestes confirmen la tendència predominant durant els darrers tres anys, a conseqüència de la pandèmia, que ha fomentat la via telemàtica (601 persones) en detriment de les sessions presencials (402 persones), en un clar canvi de paradigma (fins a 2020 l’assessorament presencial era deu voltes major que l’opció en línia).

Finalment, l’assessorament col·lectiu, adreçat de manera més específica als diferents centres de la Universitat, també ocupa bona part de la tasca diària del servei d’orientació. En aquest sentit, més de 27.000 alumnes s’han beneficiat d’aquest servei al llarg d’aquests vint anys, 2.000 d’ells durant el passat curs.