Universitat de ValènciaUVesports Logo del portal

Ajudes per a l’alumnat amb discapacitat que practica esport de mitjana o alta competició

  • 27 de març de 2014
Logo Càtedra

La Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat de la Universitat convoca ajudes per a la promoció de l’esport de competició

La Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat, per mitjà del Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat, ha convocat les bases reguladores per a l’obtenció d’ajudes econòmiques per a estudiants de la Universitat amb discapacitat i/o necessitats especials derivades d’una discapacitat per a la pràctica d’activitats esportives de competició.

D’aquesta manera, la Universitat de València, una institució referent en matèria de discapacitat, es compromet també, a través de l’esport, a fer que l’alumnat amb necessitats educatives especials puga practicar esport de mitjana o alta competició en igualtat de condicions.

Les persones beneficiàries tindran a disposició seua tutories per a ajudar-les a compatibilitzar l’activitat acadèmica i esportiva, i tindran la possibilitat de rebre beques econòmiques, segons la valoració que obtinguen. A més, rebran ajudes per a fer ús dels serveis que es presten a través del Gabinet de Suport a l’Esportista del Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat. D’altra banda, disposaran de la gratuïtat en la taxa d’inscripció en una de les activitats ofertes pel Servei d’Educació Física i Esports de la Universitat en el període de referència, com també del dret a fer servir les instal·lacions i l’equipament disponible de la modalitat esportiva que sol·liciten, d’acord amb la planificació esportiva de la temporada.

Cal destacar que la Universitat de València, tant en la Carta de drets i deures dels estudiants com en l’Estatut de l’estudiant universitari, es compromet a facilitar tota mena de mitjans que garantisquen la igualtat de condicions i accés de l’estudiantat amb discapacitat de la institució acadèmica. Aquestes ajudes especials són el desenvolupament de la filosofia universitària recollida en aquests dos marcs legals.

En aquesta convocatòria, la Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat de la Universitat de València ofereix la possibilitat d’acollir-se al pla d’ajudes d’aquest curs fins al propvinent 14 d’abril , data límit per a presentar la documentació requerida.

Per a més informació es pot consultar la web de la Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat.