Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Premsa

LUCÍA HIPÓLITO,  Facultat de Farmàcia

El cervell addicte: què li passa al cervell quan es troba drogat.

El nostre cervell es un òrgan meravellós, ens permet pensar, aprendre, decidir i sobreviure. Totes les nostres accions es troben dirigides pel nostre cervell, es per això que cuidar-lo, i especialment durant el seu desenvolupament fins als 21 anys, és clau per a la nostra salut mental.

A més, el nostre cervell treballa per a garantir la nostra supervivència i detecta les substàncies i situacions que són necessàries per tal de mantindre l’espècie. Menjar, beure, el sexe... són situacions que el cervell detecta com a necessàries per a la supervivència. Les drogues són hackers del nostre cervell i es fan passar per necessàries per a la supervivència. A més, canvien la funció del cervell perquè les drogues siguen el més important per a la persona encara que les conseqüències per a aquesta siguen molt negatives.

Com actuen les drogues i transformen el nostre cervell són qüestions que, encara en investigació, desvetllarem en aquesta xarrada.

BIOGRAFIA

Doctora en Farmàcia per la Universitat de València, on actualment és professora a la Facultat de Farmàcia. La seua activitat investigadora se centra a entendre l’efecte de l’alcohol al cervell i els factors de risc per a sofrir alcoholisme amb la finalitat de trobar noves teràpies per a aquesta addicció. Lucía ha treballat a diversos laboratoris a universitats de prestigi com la Universitat de Cambridge (Regne Unit) i la Universitat de Columbia (EUA), en què ha estudiat l’addicció i el dolor. Com a resultat de les seues investigacions ha rebut premis de la Societat Europea de recerca en l’alcoholisme (ESBRA), de la Fundació Valenciana d’Estudis del dolor (FUNDOLOR) i de Talent Jove Investigador atorgat per Bankia i Levante-EMV.

Inicio       Ministerio de Industría, Economía y Competitividad

Estimulant les vocacions científiques és un projecte de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València, que compta amb el finançament de la Fundación Española de Ciencia y Tecnologia i el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Sol·licitut de conferència al centre

Solicite per al meu centre aquesta conferència

Nom del centre:

Municipi:

Província:

Persona de contacte:

Telèfon de contacte:

Periode preferent d'impartició de la conferència;

Correu electrònic:

Autoritze a rebre informació de la Càtedra de Divulgació de la Ciència   NO

Dret a la informació en la recollida de les dades

Les dades personals subministrades s'incorporaran al Fitxer de la Càtedra de Divulgació de la Ciència sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament podran exercir-se davant la Càtedra de Divulgació de la Ciència (C/ Serpis, nº 29. 46022 València). La informació obtinguda serà processada per a la difusió de les activitats que realitza la Càtedra, la divulgació social de la investigació de la Universitat de València i dels avanços de la ciència i la tecnologia i del pensament científic (art. 5 L.O. 15/1999).