Jornades a la Facultat de Magisteri sobre experiències plurilingües

  • Gabinet de Premsa
  • 22 de setembre de 2017
 
Imatge de la Facultat de Magisteri
Facultat de Magisteri

La Facultat de Magisteri serà seu del 25 al 27 de setembre de les V Jornades d’Experiències Plurilingües que enguany se centren en el tema ‘El projecte lingüístic de centre (PLC): disseny, oportunitats i reptes’. Aquest serà l’eix conductor del treball docent de la jornada. Es parteix del principi que la comunicació lingüística és el centre neuràlgic de tota acció educativa. Hi conflueixen la interacció entre professorat i alumnat, els processos d’ensenyament/aprenentatge, la relació entre alumnes i fins i tot l’organització escolar.

En contextos socioculturals i educatius multilingües, la comunicació lingüística es diversifica en competències, formes i usos diferenciats per a cada idioma. És el cas valencià, on les dues llengües oficials i d’instrucció coexisteixen a l’escola amb altres idiomes d’abast internacional.

L’objectiu d’aquest encontre és indagar en les possibilitats i límits del Projecte Lingüístic de Centre (PLC), formulant-se preguntes que es respondran de manera diversa, segons els contextos i la perspectiva dels canvis actuals i futurs. Com conciliar les exigències curriculars i la diversitat de situacions educatives; Com acostar la pluralitat d’entorns lingüístics al valencià, com a llengua de cohesió referencial; Com avançar en la integració de llengües, continguts i valors; Com articular una base de reflexió lingüística comuna a totes les llengües que es fan servir al centre; o Quins aspectes s’han d’avaluar en l’expressió oral i escrita dins les matèries no lingüístiques, són alguns dels interrogants implícits en el tema que s’analitzarà. D’altra banda, com en tot procés educatiu, la redacció d’un PLC requereix informació, i tal com afirmen des de l’organització del congrés tan importants com els coneixements són les actituds proactives pròpies, l’acceptació de la diferència, el foment de la curiositat i la imaginació creadora, i l’aprenentatge i reforçament del treball cooperatiu.

Per això, des de la Unitat per a l’Educació Multilingüe (UEM) de la Universitat, en col·laboració amb el CEFIRE de València, s’han organitzat aquestes jornades d’intercanvi d’informació i formació.
 

Més informació:

Arxivat en: Estudis , Idiomes