La Nau acull ‘La Secció’ sobre les dones en el feixisme espanyol

Escena de 'La Sección'.

El Centre Cultural La Nau de la Universitat va acollir dimarts, dia 24 de setembre, a les 19.30 hores, la representació de l’obra de teatre ‘La Sección’, que acosta al públic diferents aspectes relacionats amb la història recent d’Espanya d’una forma propera i accessible. Concretament, l’obra versa sobre els principis i pràctiques de la Sección Femenina, que tanta repercussió van tenir en la vida de les dones a Espanya durant la dictadura del general Franco.

L’activitat va estar programada per la Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana i l’Aula d’Història i Memòria Democràtica de la Universitat de València.

Front a visions androcèntriques esbiaixades per components de gènere, habituals en els relats sobre la Guerra Civil i la dictadura franquista, l’obra ‘La Sección’ vol presentar aspectes relacionats amb les imposicions educatives, polítiques, religioses i de gènere implicades en el model sociopolític impulsat durant el franquisme. L’obra se centra en les figures de Pilar Primo de Rivera, Mercedes Sanz-Bachiller i Carmen Polo a través de l’evolució de la Sección Femenina. Des del discurs inaugural de la Falange Española, es recorre la història quotidiana de moltes de les nostres mares i iaies per a entendre molts aspectes que encara en l’actualitat perduren més o menys implícites en la memòria.

Per últim, cal destacar que es tracta d’una producció molt ben documentada que versa sobre la història de les dones i està escrita, dirigida i interpretada per dones.

Més informació: