Pablo Vidal, estudiant amb discapacitat, explica com ha afrontat el curs durant la pandèmia

  • Gabinet de la Rectora
  • 4 de juny de 2020
 

L'alumne d'Odontologia, Pablo Vidal, detalla com ha aconseguit adaptar-se a la suspensió de la formació presencial i la metodologia utilitzada per a poder seguir les classes en línia amb la seua sordesa.

Pablo Vidal mostra l'agraïment cap a UVdiscapacitat per l'ajuda rebuda des de l'inici de la suspensió de les classes presencials en la Facultat de Medicina i Odontologia després de la declaració de l'estat d'alarma el passat mes de març per a frenar l'expansió de la COVID-19.

Vidal explica que les classes online es realitzen a través de l'Aula Virtual, on el professorat penja el material que explica posteriorment mitjançant una videoconferència amb els estudiants.  

‘Com a persona sorda, mentre en la pantalla es veu com el professor explica, com jo no puc sentir-lo, em connecte amb el mòbil amb la intèrpret de llengua de signes a través de Skype i ella em va indicant el que diu el professor. Entre l'explicació del professorat i el suport de la intèrpret, puc seguir les classes molt bé. Funciona molt bé i estic molt content’, assegura l'alumne. 

Des del servei de UVdiscapacitat del vicerectorat d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat, s'adapten els materials. Pablo Vidal explica com ell envia els powerpoint amb els àudios i des del servei de UVdiscapacitat s'adapten en vídeos. ‘Així, amb el contingut dels powerpoint i l'adaptació realitzada, puc seguir perfectament les classes’, assevera. 

Aquesta nova realitat l'afecta nivell personal, ja que Vidal afirma que ‘per la meua manera de ser estic acostumat al contacte humà, a interaccionar de manera visual, ja que des de xicotet soc sord i estic acostumat a la informació visual del meu entorn. Abans, en les classes presencials, tant teòriques com pràctiques, tot es tractava de tocar i manipular. Era la manera d'aprendre i desenvolupar-se, però ara tot això ha canviat’. 

‘M'he adonat que per a la Universitat aquesta realitat representa un repte per a l'educació inclusiva. Per exemple, se'm facilita un intèrpret, se m'adapta el material. Tot això demostra que s'esforcen per una educació inclusiva i jo estic, de debò, molt content’, puntualitza. 

Pablo Vidal finalitza amb un últim desig: ‘Aquesta situació demostra que d'ara en avant podem continuar igual. M'agradaria que estiguérem tots units i ens mostrem afecte, i així aconseguirem la diversitat inclusiva.’ 

Arxivat en: Estudiant/a