Antonio Ferrer, nou president de la Conferència de Deganes i Degans de Psicologia de les Universitats Espanyoles

  • Gabinet de Premsa
  • 30 de maig de 2023
 
Antonio Ferrer
Antonio Ferrer

El professor de Psicologia Evolutiva i de l’Educació Antonio Ferrer ha sigut nomenat president de la Conferència de Deganes i Degans de Psicologia de les Universitats Espanyoles (CDPUE). El nomenament ha tingut lloc aquest mes de maig durant la celebració de l’Assemblea de la CDPUE a Sevilla. El degà de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València, que ocuparà el càrrec durant els pròxims dos anys, renovables a dos anys més, ha substituït en el càrrec Francisco Medina, degà de la Universitat de Sevilla.

Durant les eleccions a la presidència també es van incorporar a la junta directiva Alejandro Higuera, degà de la UNED, com a secretari; i Maribel Hombrados, degana de la Universitat de Màlaga, com a vocal suplent.

Antonio Ferrer Manchon és degà de la Facultat de Psicologia i Logopèdia des de 2021. Es va graduar en Psicologia en 1992 amb el premi extraordinari de llicenciatura, i és doctor en Psicologia des de 1998. Vinculat a la Universitat des de 1992 com a becari d’investigació, va aconseguir la plaça de professor titular d’universitat l’any 2000.

Va ser director de la secció del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació a l’Escola Universitària de Magisteri Ausiàs March des de 2002 a 2003, secretari del mateix departament des de 2008 a 2011, vicedegà d'Estudis de la Facultat de Psicologia i Logopèdia des de març de 2015 fins a 2021. Membre del Claustre de la Universitat de València des de desembre de 2017, ha sigut component de la Mesa del Claustre. Va dirigir el Màster Universitari en Educació Especial des de juliol de 2014 fins a setembre de 2018.

Ha distribuït la seua docència fonamentalment en els títols de magisteri, logopèdia i psicologia, així com en la formació de postgrau vinculada a l'atenció educativa en situacions de discapacitat. En l'actualitat la seua investigació es desenvolupa dins de l’Estructura de Recerca Interdisciplinària Investigació en Lectura (ERI Lectura), grup especialitzat en el desenvolupament d’estudis sobre la lectura. Fonamentalment els seus treballs se centren en l'efecte de les estratègies lectores per a l’aprenentatge, així com en l’anàlisi de processos lectors en poblacions amb discapacitats i/o trastorns del neurodesenvolupament.