Presentació dels guanyadors de la segona edició del programa ‘Activa Cultura’

  • Vicerectorat de Cultura i Societat
  • 11 de maig de 2023
 

Aquest certamen, dirigit a l'estudiantat de la Universitat de València, cerca promoure la creativitat i la reflexió crítica a través de l'art amb la creació de projectes itinerants pels tres campus universitaris.

L'Aula Magna del Centre Cultural de la Universitat de València ha acollit hui dijous, 11 de maig, la presentació dels huit projectes guanyadors de la segona edició del programa ‘Activa Cultura’. L'acte ha comptat amb la participació de la vicerectora de Cultura i Societat, Ester Alba, la directora del Servei de Cultura Universitària, Adela Cortijo, i del cap d’iniciatives responsable d'Activa Cultura, Domingo Pujante.

En paraules de la vicerectora Ester Alba, Activa Cultura “vol donar el protagonisme a l'alumnat a través de projectes més horitzontals, menys jeràrquics, que permeten fer arribar les expressions culturals a tots els racons de la Universitat”. Així mateix, Ester Alba ha destacat “els eixos feministes i de compromís social que presenten les propostes d'enguany”.

En la present edició han sigut seleccionats els projectes ‘Habitar el territorio desde otra mirada’, ‘La mirada. Les dones i la societat’, ‘El cuerpo disidente’, ‘Desplazar’, ‘Biblioteca en movimiento’, ‘Teatro Químico UV’, ‘Revista Impasible’ i ‘Revista Parnaso’.

Tots aquests treballs han sigut realitzats per alumnes de la Universitat de València que cursen estudis oficials o propis de grau, màster o doctorat i, en conseqüència, s'exposaran en qualsevol espai de la institució acadèmica durant tot l'any 2023.

Projectes guanyadors

‘Habitar el territorio desde otra mirada’, ideat per Sandra Fernández Blanco, Lucía Fuentes i l'ONG Vura Music Project, aplica l'art enfocat a la millora de la societat africana i es busca que el cos convide a la transformació sense comportar la religió, edat o gènere.

‘La mirada. Els dones i la societat’ busca il·lustrar les històries dels conflictes individuals i col·lectius de diverses dones, és a dir, pretén explicar els contextos i espais en els quals poden sentir-se oprimides, discriminades o vulnerables. Aquest projecte ha sigut elaborat per Neus Cisneros, Sonia Domingo, Gema Gil i Pau Navarro.

‘El cuerpo disidente’ és un projecte que busca parlar de l'alternativa, allunyats de la normativitat que submergeix la societat contemporània actual. El treball consisteix a mostrar als cossos dissidents, tenint presents a les persones queer o transsexuals per a desdibuixar el paradigma acceptat tradicionalment. 

Ideat per Mariana Kaplan Castro, Violeta Montiel i Laura Martínez Bigozzi, ‘Desplazar’ és un altre dels projectes guanyadors del certamen, que tracta de generar consciència i contribuir a la discussió sobre el canvi climàtic i les conseqüències que suposa que l'ésser humà tinga la ciutat com a eix de les seues vides.

‘Biblioteca en movimiento’, pensat per Gloria Ballini i Valentina Pirisi, intenta veure com els estudiants perceben la biblioteca i la manera en la qual la canviarien. Per a això, es proposa una activitat de reflexió i expressió que es desenvolupa en dues jornades.

Dirigit a estudiants d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, un grup d'estudiants, professors i personal tècnic de la Facultat de Química de la Universitat de València ha elaborat ‘Teatro Químico UV: El teatro es pura química, la química es puro teatro’, una obra en la qual es mostren fenòmens i relacions de naturalesa química en contextos inesperats.

‘Revista Impasible’, inventada per Sara Olivas, edita el segon número d'aquesta publicació en relació amb la temàtica de l'alta sensibilitat en el treball i comptarà amb articles amb una visió més objectiva i professional de la mà de psicòlogues i el testimoniatge de dones emprenedores.

Ideat per Carla Juárez i Blanca Lliri, ‘Revista Parnaso’ és l'últim projecte guanyador del segon concurs ‘Activa Cultura’, en la qual es busca impulsar una percepció integral de l'art i promoure la interacció entre diferents coneixements. Tot això a través de la revista ‘Parnaso’, la qual pretén establir una comunicació a través de la cultura amb estudiants d'altres universitats.

Arxivat en: Cultura , Participació