Universitat de ValènciaUVesports Logo del portal

La Universitat disputarà aquesta tarda el classificatori per al CAEU d’escalada

  • 25 de febrer de 2016
Image de la noticia

La Universitat de València disputarà aquesta vesprada, de 15:00 a 17:00 hores, la competició interna classificatòria d’escalada per al Campionat Autonòmic d’Esport Universitari.

. La competició tindrà lloc al centre d’escalada Laif Climbing Gym, situat a la Ciutat Fallera, on s’entrenen els estudiants de la Universitat els dilluns i dijous, de 15:00h a 17:00 h.

La competició comprèn la modalitat de bulder, escalada en bloc de roca o petites parets,  que presenta uns “problemes” que s’han de resoldre tant en ascens com en travessia (horitzontal). Aquests blocs o parets poden ser com a màxim de 8 metres, i s’escala sense la necessitat dels materials de protecció convencionals com corda, arnés, elements de fixació, etc. En aquest tipus d’escalada preval la dificultat en trajectes curts. Escalar en aquesta modalitat es coneix en argot com a "blocar". Com passa amb l’escalada esportiva, hi ha diverses graduacions, basades en el nivell físic i tècnic exigit, així com en altres paràmetres, a l’hora de realitzar un bloc.

En el classificatori s’hi han inscrit 17 alumnes, 11 homes i 6 dones. L’entrenadora responsable de l’activitat d’escalada, Mónica Sánchez Vilaplana, dirigirà la competició classificatòria per al CAEU (Campionat Autonòmic d’Esport Universitari) el propvinent 10 de març.

 

La competició es disputarà en les categories individual femenina i individual masculina. Passaran a la final els 8 millors classificats, segons el sistema de puntuació habitual en el reglament d’escalada esportiva de dificultat de la FEDME. En cas d’empat s’utilitzarà una quota flotant i es triarà el nombre més pròxim a 8 amb un mínim de 6 finalistes. Si en alguna categoria hi ha menys de 26 participants, a la final només passaran 6 esportistes. La final s’escalarà a vista i, en cas d’empat entre els finalistes en la primera posició, es tindran en compte els resultats de la fase classificatòria; si es manté l’empat es farà una superfinal, mantenint l’ordre de la final.

S’establirà una classificació individual masculina i una altra de femenina. També es realitzarà una classificació per universitats sumant els llocs dels 2 primers alumnes i 2 primeres alumnes de cada universitat. En el cas de tenir només un esportista inscrit en una de les categories masculina o femenina, cada esportista que falte puntuarà com si haguera arribat un lloc per darrere de l’últim classificat.