La UV, segona d’Espanya en presència en mitjans de comunicació

  • Gabinet de la Rectora
  • 29 de juliol de 2022
 
La UV, segona d’Espanya en presència en mitjans de comunicació

La Universitat de València és la segona universitat d’Espanya en presència en mitjans de comunicació i, la primera en contribució a la informació en mitjans. Així ho evidencia l’estudi sobre reputació mediàtica presentat per AUGAC, l’associació de gabinets de comunicació d’universitats i centres de recerca d’Espanya.

Una audiència mitjana de més de 13 milions de persones, una forta presència a nivell nacional i un 99,15% de notícies positives o neutres són els resultats de la presència de la Universitat de València en mitjans de comunicació.

Aquestes dades provenen de l’estudi sobre intel·ligència competitiva presentades per AUGAC, l’associació de gabinets de comunicació i centres de recerca d’Espanya, que va encarregar a la consultora CECUBO una anàlisi de la reputació mediàtica de les universitats espanyoles.

L’estudi ha analitzat més de 13.000 notícies publicades en 34 mitjans de comunicació nacionals i 27 de caràcter regional, en les quals s’ha identificat la presència de 73 universitats i centres de recerca espanyols.

En l’estudi s’ha analitzat la valoració, presència en titulars i categories d’anàlisi de reputació.

Els resultats d’aquest estudi situen a la Universitat de València com la segona de universitats d’Espanya per volum i presència en mitjans de comunicació, per darrere de la Universidad Complutense de Madrid, essent l’única de les universitats valencianes en situar-se en les 10 primeres posicions d’aquesta classificació.

Pel que fa a les diferents categories analitzades, en contribució a la informació en mitjans de comunicació, la Universitat de València se situa en la primera posició d’Espanya, per darrere de la Universidad Complutense, repetint aquesta posició en temes relacionats amb l’oferta acadèmica, el talent, l’ocupabilitat i el treball, i la innovació.

 

La UV, en posicions de lideratge

La Universitat de València és una de les universitats capdavanteres d’Espanya en volum d’estudis, líder d’Europa en recepció d’estudiants internacionals, especialment Erasmus, i destaca pels seus 25 programes de doble titulació internacional.

A més, destaca pel rendiment acadèmic del seu estudiantat, amb taxes d’abandonament molt inferiors a la mitjana del sistema universitari espanyol i una taxa de graduació i d’idoneitat (percentatge d’estudiantes i estudiants que finalitzen la titulació en el temps teòric previst o abans) molt superior a les dades mitjanes del sistema universitari públic espanyol.

Així mateix, en producció científica, el pes de la Universitat de València és molt superior al de la institució en el sistema universitari públic valencià: la UV genera el 40,8% del total de la producció científica, i aquests documents reben el 51,8% del total de les citacions rebudes per les universitats públiques valencianes.

Aquestes dades situen la Universitat de València com la primera de les universitats valencianes, i en posicions que oscil·len entre la 3 i la 5 d’Espanya segons els diferents rànquings.

A més, en cinc àrees de coneixement, la UV es posiciona entre les 100 millors del món, segons el rànquing de Xangai. Pot consultar aquesta informació a UVnotícies fent clic ací.